صلح و سازش پرونده نزاع دست جمعی در روستای فارسیان 

 پرونده نزاع دست جمعی ۴۰ نفره در روستای فارسیان در راستای پویش می‌بخشم به عشق ابالفضل (ع) به صلح و سازش انجامید.

اسکندری بازپرس دادسرا و دبیر کارگروه جرایم خشن دادسرای مرکز استان قزوین گفت: پرونده نزاع دسته جمعی دو طایفه از اهالی روستای فارسیان، مرداد ماه پارسال وارد مرحله رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان شد.

اسکندری ادامه داد: از همان ساعات اولیه تشکیل پرونده اقدامات فنی و اطلاعاتی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت استان و پاسگاه انتظامی چوبیندر شروع شد و این پرونده نزاع دسته جمعی در دستور کار ویژه قرار گرفت.

دبیر کارگروه جرایم خشن دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: تحقیقات اولیه حاکی از درگیری بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای فارسیان شهرستان قزوین بود.

بازپرس دادسرای مرکز استان درادامه یادآورشد: با دستور قضائی صادره ۲۶ نفر از متهمان اصلی پرونده نزاع دسته جمعی اهالی روستای فارسیان دستگیر و روانه زندان شدند.

اسکندری افزود: جراحت تعدادی از متهمان پرونده با استفاده از سلاح گرم (اسلحه شکاری) و آتش سوزی ۵ دستگاه خودرو سواری نیز از دیگر آسیب‌های جانی و مالی این پرونده نزاع دسته جمعی بود.

دبیر کارگروه جرایم خشن دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: این نزاع دسته جمعی در دو مقطع زمانی اتفاق افتاده که نهایتا با دستورات قضائی و اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی پلیس اطلاعات و امنیت استان قزوین و کلانتری انتظامی چوبیندر متهمان دستگیر و به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی شدند.

اسکندری یادآورشد: از همان ابتدا شروع جریان رسیدگی به پرونده اهالی روستا نسبت به صلح و سازش رغبت بالایی داشتند و از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان درخواست صلح و سازش کردند.
این مقام قضائی تاکید کرد: با شروع ایام ماه محرم و دستور آغاز پویش (می‌بخشم به عشق ابوالفضل (ع)) توسط دادستان مرکز استان پرونده این نزاع دسته جمعی با ورود دستگاه قضائی، اهالی معتمد روستای فارسیان نهایتاً منجر به صلح و سازش طرفین شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار